ЦЕНТЪР ЗА АКАДЕМИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ СОФИЯ

Центърът за академични изследвания София (ЦАИ) е независима институция с нестопанска цел, създадена за популяризиране на съвременни академични стипендии и сътрудничество в областта на хуманитарните и социални науки. Прочети повече »
«Ноември 2019»
MoTuWeThFrSaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Публична лекция

08 Май 2019

Д-р Красимир Терзиев ще изнесе публична лекция на тема: "Де-формации на фотографския образ в алгоритмичния обрат" на 8 май 2019 г. (сряда) от 18:00 ч. в Американския център на Столична библиотека, пл. „Славейков" 4А.

Кратка информация: Проектът предлага поглед върху променящия се техно-пейзаж на фотографията в настоящия момент, определян като „алгоритмичен обрат". Фокусът на изследването е една специфична фото-базирана технология - фотограметрия, която трансформира познатата двуизмерна повърхност на фотографията в триизмерен модел.

Обичайният работен метод във фотограметрията е, че един производител прави снимки от всички ъгли на 360 градуса, за да покрие обекта на интерес. Експериментът, който този проект предлага, е използването на снимки, които вече са направени от голяма група от различни хора, без връзка помежду си, всички насочили камера в един или друг момент на дълъг времеви период към общ обект на интерес: паметника „1300 години България" (построен в София през 1982 г. и разрушен през 2017 г.). На базата на тези събрани кадри се появява нов виртуален триизмерен обект, генериран от колективната оптика на множеството.

На базата на този експеримент са извлечени определени теоретични спекулации, които могат да допринесат за преосмисляне на класическите канони в теорията на фотографията, за да се вземат предвид радикално новите практики на "алгоритмичния обрат" в практиките които все още наричаме фотография.

Красимир Терзиев e интердисциплинарен художник и изследовател, чиято работа обхваща различни медии, като видео/филм, фотография, живопис/рисунка и текст, поставяйки под въпрос границите между реалност и фикция, като същевременно изследва разнородните преходи и напрежения между глобализирания свят, доминиран от поразителното многообразие от символични изображения, и неговите материални основи в технологичния, физически и човешки "хардуер". Има докторска степен по Културната антропология от Софийския университет (2012 г.) и магистърска степен по живопис от Националната художествена академия, София (1997). През 2011 получава Наградата за съвременно българско изкуство „Unlimited", а през 2007 - Наградата на Гауденц Руф за ново българско изкуство. Творбите му са част от публичните колекции на Centre Pompidou/MNAM; Arteast 2000+ Collection, Moderna Galerija Любляна; Софийска градска художествена галерия; Kunstsammlung Hypovereinsbank и др.

Избрани публикации / изложби:

I. Книги

Ре-композиция. Автор, медия и произведение в епохата на дигиталното възпроизводство, София: Изток-запад / ИСИ-София, 2012

II. Каталози

Future Unforgettable, Versus Art Project, Истанбул, 2019

Между миналото което е на път да се случи и бъдещето което вече е било, Изток-Запад, ИСИ-София, София, 2015

Extra Work, ed. Jean-Baptiste Joly, Marz&Solitude, Stuttgart, 2008

III. Статии и глави от книги

"Проследяващ (себе си) кадър. филм и видео във визуалните изкуства в България". Open Art Files, 2019. , [22.01.2019]

"Maneuvers of the Good Old Aura: The Artwork in the Culture of Convergence". In: Ditchev, Ivaylo (ed) Cultural Shortcuts: Popular, Digital, Wonderful, National. Seminar_BG, special issue 2, 2013 , [20.04.2013]

Изкуство и фантасмагория в културата на конвергенция". В: Дичев, Ивайло и Юлия Роне (съст.) Нова културна геометрия: Уебмрежовици, културбракониери, киберагитатори, София: Изток-Запад, 2012

"La Photographie entre Continuité et Monument". Ditchev, Ivaylo and Gilles Rouet (eds.) La photographie, mythe global et usage local. Paris: L'Harmattan, 2012

Терзиев, Красимир. "Маневри на добрата стара аура: художественото произведение в културата на конвергенцията". в: Лилова, Десислава (съст.) Професионалисти и аматьори онлайн. Семинар БГ, 6, 2011 , [06.02.2013]

IV. Последни самостоятелни изложби

Future Unforgettable, Versus Art Project, Истанбул, 2019, куратор Фират Арапоглу
Ако дърво падне в гората и наоколо няма никого, дали ще произведе звук? (С Желко Терзиев), Галерия Плюс 359. София, 2018
Втренчени образи, Сариев Контемпорари, Пловдив, 2018
Периферна светлина, въздух и слънце (с Даниел Кьотер), Гьоте-институт София, 2017
Дух слизащ по стълбите (с Даниел Кьотер), ИСИ-София, 2017, куратор Яра Бубнова
Преходен вестник, интервенция в обществено пространство, проект на Гьоте-институт България, София, 2016
Някои джаджи виждат хора, а други - други джаджи, Съвременно пространство, Варна, 2016, куратор Мария Василева
Онзи поглед който нещата ни връщат гледайки през нас, галерия Юзина, София, куратор Мария Василева
Между миналото което е на път да се случи и бъдещето което вече е било, Национална галерия, София, 2015, куратор Яра Бубнова
Между миналото което е на път да се случи и бъдещето което вече е било, Градска художествена галерия Добрич, 2015

 

 

© 2009 ЦАИ. Всики права запазени.
България, гр. София, ул."Стефан Караджа" 7, вх.В, ап.23, тел.: (+359) 2 980 08 43; 980 37 04, факс: (+359) 2 980 36 62, e-mail:
Продукт на WF